2011. április 18., hétfő

Mese, mítosz…

A pénteki Atlantiszról és más elveszett világokról szóló előadás után elgondolkodtam, hogy mennyire eltávolodtunk a mítoszok, mesék világától. Régen a mondák nemzedékről nemzedékre szálltak, öregek meséltek fiataloknak. Amikor kislány voltam, imádtam, ha a  nagyi mesélt a gyermekkoráról, régi időkről. Változó, rohanó és túlságosan materialista világunkból eltűntek múltunk eme emlékei. Felnőtt fejjel kellett rádöbbentem, nem ismerem, vagy csak alig, a magyar népmeséket, mondákat, az ókor történeteit, és sorolhatnám tovább. Hogyan tudnám továbbadnia akkor? Így hát, arra az elhatározásra jutottam, ideje alászállnom a rég múlt történeteibe.

Egy szösszenet az előadásból:
Ha bele harapsz egy almába, jusson eszedbe, minden alma őse atlantiszi. Az első almafák az elveszett szigeten ontották gyümölcseiket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése